Öne Çıkanlar Coşkun Sabah Dr Fazıl Küçük Türk Canan Mustafa Doğan Accountancy Meltem Anastasia Diriliş Ertuğrul Sedanur Güzel Cumhurbaşkanı Tatar Dumlupınar Yeni Malatyaspor Konyaaltı Belediyes

Bu haber kez okundu.

Dünya, Doğan Medya Grubu'nun satış görüşmelerini yazıyor

KAP’a yapılan açıklamada satışa dair rakamın 890 milyon dolar olduğu belirtilirken bu gelişme dünya basınının da gündemine oturdu.
La Repubblica
İtalya’nın çok satan gazetelerinden La Repubblica, “Türkiye’de Erdoğan yanlısı medya grubu muhalif medya grubunu satın aldı” başlığıyla haberi okuyucularına duyurdu. Gazete, “Holdingin başında Beşiktaş futbol kulübünün eski başkanı ve mevcut Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı Yıldırım Demirören var. Haberin duyulmasıyla birlikte Doğan’ın hisseleri yükseldi. Türkiye’nin en önemli gazetelerinden biri olan Hürriyet yıllardır Doğan grubuna bağlıydı ve Yıldırım Demirören aldı. Demirören, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a yakınlığıyla bilinen bir iş adamı” ifadesini kullandı.
New York Times
ABD’nin çok satan gazetelerinden New York Times da gelişmeyi, “Türk medya grubu, hükümet destekli holding tarafından satın alındı” başlığıyla duyurdu. Haberde bu gelişmenin Türk medyasına sınırlama getireceğine dair yorumlarda bulunan New York Times, 2009’da Aydın Doğan’a verilen 2.5 milyar dolarlık vergi cezasını da hatırlattı.
Reuters
Reuters haber ajansı, gelişmeyi, “Türkiye’de Doğan Holding, medya kuruluşlarının satışı için Demirören’le görüşmelere başladığını açıkladı” başlığıyla servis etti. Haberde, görüşmelerin 1.1 milyar dolarla başlayan görüşmelerin borçlara bağlı indirimlerle 890 milyon dolarda sonlandığı ifade edildi. Reuters, bu gelişme hakkında, “Bu anlaşma medyanın hükümete desteğini sağlamlaştırabilir” yorumunu yaptı.
Financial Times
İngiliz Financial Times (FT) gazetesi, Doğan Medya Grubu’nun Demirören Grubu’na satılması ile Türkiye’de “hükümet yanlısı gazete ve televizyonların ağırlığı altındaki” medyanın “büyük bir darbe” alacağını yazdı. “Türk medya kralı Erdoğan müttefiğine medya ordusunu satmayı kabul etti” başlıklı haber, FT’nin Ankara’daki muhabiri Laura Pitel imzasıyla yayınlandı.
Spiegel
Almanya’nın çok satan dergilerinden Spiegel gelişmeyi, “Aydın Doğan gazetesi Hürriyet ve kanalı CNN Türk’ü sattı. Bunların yeni sahibi ise iş adamı Demirören, kendisi Cumhurbaşkanı Erdoğan’a yakınlığıyla biliniyor.
Die Welt
Alman gazetesi Die Welt, “Hükümeti destekleyen grup, Türkiye’nin en büyük medya grubunu satın aldı” başlığıyla gelişmeyi duyurdu. Gazete, 2011’de Demirören Grup’un Milliyet ve Vatan’ı satın aldığını hatırlatırken, “Gazetelerin içeriği o zamandan beri hükümet yanlısı oldu”  ifadesini kullandı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.